Educirati zaposlenike kako bi mogli pružiti vrhunsku uslugu gostima hotela visoke kategorije, a pritom i omogućiti radnicima da ostvare osobnu satisfakciju kroz učenje i podizanje svoje karijere na višu razinu glavni su naglasci interne Akademije lošinjske Jadranka grupe, koja je ovih dana upravo u tijeku.
Interni stručnjaci i vanjski konzultanti
Višemilijunska ulaganja Jadranka grupe u edukaciju i osposobljavanje zaposlenika među najvećima su u industriji hotelijerstva i ugostiteljstva. Akademiju trenutno pohađa oko 150 zaposlenika koji uče od internih stručnjaka, kao i od velikih imena hrvatske i svjetske kuhinje koja se pojavljuju u ulozi vanjskih konzultanata. Ove godine među njima će se naći chef Vid Nikolić, čija specijalnost je japanska kuhinja, te chef slastičar Franco Ascari. Pridružit će im se i konzultanti s kojima Akademija surađuje dugi niz godina, primjerice Nekic Barology Cocktail Studio koji vodi najpoznatiji hrvatski barmen Marin Nekić te Miroslav Biondić, jedan od predvodnika kreativne kuhinje u Hrvatskoj.

Jadranka grupa desetljećima je provodila edukacije svojih zaposlenika, ali se otvaranjem hotela Bellevue 2014. godine kao prvog lošinjskog hotela kategorizacije pet zvjezdica stvorila potreba za educiranim zaposlenicima spremnima pružiti specifične usluge u hotelima visoke kategorije. Podizanje edukacije zaposlenika na višu razinu rezultiralo je programom koji je prerastao u današnju internu Akademiju.
Svi zaposlenici, stalni, sezonski i novozaposleni, svake godine prolaze Akademiju u trajanju od jednog do dva mjeseca. Iako se Akademija odvija na istoj osnovi, program se iz godine u godinu mijenja i nadograđuje inkorporiranjem novih ideja i trendova. Glavni kuhari i voditelji restorana zimi posjećuju najbolje svjetske hotele, restorane i vinarije kako bi doznali koji su trendovi u gastronomiji i enologiji te ih prenijeli polaznicima Akademije.

Osnovne vještine, svjetske kuhinje i zdravi trendovi
U kulinarskom dijelu Akademije velika se pozornost posvećuje svjetskim kuhinjama poput francuske ili japanske, ali i temeljnim znanjima kao što su oštrenje noževa, poznavanje mesa i ribe, priprema tjestenine, juha i umaka. Prate se i zdravi trendovi u gastronomiji pa polaznici svladavaju i vještine vegetarijanske, makrobiotičke i bezglutenske kuhinje.

Barmeni, konobari i serviri u Akademiji od pet ponuđenih svjetskih jezika (engleskog, njemačkog, talijanskog, francuskog i ruskog) biraju dva koja će pohađati. Njihova edukacija naglasak stavlja na poznavanje destinacije i hotela u kojem rade, kako bi u svakom trenutku mogli odgovoriti na bilo koje pitanje gosta.

Osim toga, razvijaju vještine komunikacije s gostima, uče rješavati reklamacije i postavljati stol za različite obroke. Konobari i barmeni upoznaju se s kartom, žestokim pićima i vještinom priprave koktela, uče koje piće preporučiti u kojem trenutku i kako ga povezati s jelom. Poseban naglasak je na vinima, pa su do danas gotovo svi konobari lošinjskih hotela s pet zvjezdica prošli somelijerski tečaj, a sve više ih polaže i drugu, višu, razinu. Educiraju se i o drugim pićima, o kavi, pivu te načinu pripreme i dužini odležavanja pojedinih vrsta čajeva.

Kada ste jedina velika hotelijersko-turistička kuća u Hrvatskoj s otočnom adresom, svjesni ste da morate zaposlenicima ponuditi više, kao što to čini lošinjska Jadranka grupa. Jer cilj nije samo privući sezonske radnike plaćom i drugim materijalnim uvjetima, nego ostvariti odnos s radnicima koji će postati stalni zaposlenici i ostati živjeti na otoku. Akademija je dio široke strategije kojom se zaposlenicima omogućuje da ostvare osobne ambicije za napretkom i osobnim razvojem.
Jadranka grupa sezonskim zaposlenicima nudi dodatnu pogodnost – prigodnu nagradu u iznosu od 1.000 kuna za minimalno pet mjeseca rada u hotelima i 600 kuna za minimalno tri mjeseca rada u trgovinama te dodatnih 200 kuna po svakom sljedećem mjesecu. Osiguran smještaj i prehrana za sezonce s prebivalištem izvan Lošinja, bez umanjivanja plaće, standard je kojeg se Jadranka grupa drži desetljećima. Od ostalih materijalnih prava, sezonski zaposlenici dobivaju i naknadu troškova prijevoza za povratak kući te refundaciju troškova sanitarnog pregleda. Najvjernijim i najboljim sezonskim djelatnicima nudi se status stalnog sezonca čime stječu prava stalnih djelatnika (pravo na božićnicu, uskrsnicu i dar djeci, minimalnog ukupnog iznosa od 3.400 kuna), dok im je radno mjesto za iduću godinu zajamčeno.